Menu

Zašto neki političari komuniciraju dobro, a neki ne?

ZAGREB - Hrvatska udruga za odnose s javnošću već 13 godina proglašava komunikatora godine osobe iz javnog života. Prema izboru struke ta titula je za prošlu godinu pripala dogradonačelnici Gline Branki Bakšić Mitić. S druge strane, predsjednik Zoran Milanović i premijer Andrej Plenković odabrani su za antikomunikaciju godine. Tim povodom razgovarali smo s predsjednikom Hrvatske udruge za odnose s javnošću. Mario Aunedi Medek otkrio nam je zašto neki političari znaju komunicirati, dok drugima to ne polazi za rukom.

"Sretna sam što su ljudi kojima je to profesija primijetili i nagradili moju komunikacijsku strategiju - uvijek i bez straha govoriti istinu", poručila je za Media servis dogradonačelnica Gline.

Prema obrazloženju Hrvatske udruge za odnose s javnošću Bakšić Mitić ostavlja snažan dojam u javnosti humanitarnim djelovanjem te jednostavnom i iskrenom komunikacijom. Nakon katastrofalnog petrinjskog potresa jasno je komunicirala kakva je pomoć potrebna građanima i nije širila paniku. Postala je prepoznatljiv glas i "svjetlo u krizi", poručuje za Media servis predsjednik Hrvatske udruge za odnose s javnošću Mario Aunedi Medek.

"Ona je uvijek dostupna za medije, što je jako važno u situacijama krize, kao što je bio potres na Banovini koji je imao i ljudske žrtve. Vrlo jednostavnim jezikom, bez ljutnje, iako je često u teškoj situaciji, jako izravno i razumljivo svima. Osjećalo se da iz nje progovara empatija, njezini nastupi su često bili nabijeni emocijom, ali nikada patetični".

Suprotno primjerima dobre komunikacije, imamo dva čelna čovjeka u državi predsjednika i premijera koji ne komuniciraju dobro u javnosti. Zbog toga su odabrani za antikomunikaciju godine. PR struka smatra da takav diskurs nije dobro došao u javnom prostoru, poručuje Medek.

"Oni bi kao ključne osobe na vodećim pozicijama našega društva trebali postavljati primjer u tom javnom diskursu, procjena je žirija i članova da to nije slučaj, pa su oni ove godine zaslužili tu laskavu antititulu".

Ima političara koji su talentirani za taj posao, ima onih koji nisu. No, sve se može naučiti, a oni koji više vremena ulažu u obrazovanje su percepcijski bolji političari, dodaje predsjednik Hrvatske udruge za odnose s javnošću.

"Komunikacija je izvedbena aktivnost, najsličnija glumi i ako razgovarate s glumcima, koji imaju dodatnu naobrazbu u javnim nastupima, oni će vam reći da se to sve da naučiti, da je sve stvar posture, disanja, izgovaranja riječi i rečenica. Nakon toga uletavaju sami PR-ovci, koji formiraju PR poruke".

​Zbog toga je važno i angažiranje PR agencija i stručnjaka, ne samo od strane političara, državnih institucija i li lokalnih sredina, već i poslovnog svijeta, zaključuje Medek.

"Najvažnija uloga PR-ovaca je to da smo mi glas javnosti kada se donosi neka odluka, npr. podizanje cijena proizvoda: mlijeka, ulja ili mobilnih tarifa. PR-ovci sjede za stolom kada se takve odluke donose i pokušavaju ukazati predsjednicima uprava kakve to posljedice može imati po reputaciju same kompanije ili brenda i što to znači po društvo".
nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam