Menu

Radijski dizajner zvuka: Znanja i vještine koje im omogućuju izvrsnost

ZAGREB - Audioproducent ili dizajner zvuka na modernom radiju neizostavan je dio tima. O tome kojim znanjima i vještinama mora raspolagati, razgovarali smo s prokuristicom AMM Global Instituta Anitom Šulentić koja je fokusirana na edukaciju medijskih djelatnika.
Za početak, nekoliko riječi o ovom vrlo kreativnom zanimanju. Audioproducent odgovoran je za ‘zvuk radija’. U skladu s brendom priprema cjelokupnu produkciju radijske postaje. ‘Na svoj način, iz svog kuta pridonosi imidžu brenda. Misija audioproducenta je prilagoditi zvuk značajkama brenda, od toga kako DJ zvuči u eteru, koje podloge koristi, kako zvuče showopeneri pa sve do osmišljavanja, izrade i realizacije promotivnih materijala poput trailera. Kreira zvuk radija i teži konstantnom usavršavanju’, objašnjava Anita Šulentić. Kako to izgleda u praksi na jednom primjeru zorno nam je prikazao audioproducent narodnog Goran Debogović.

‘Na dnevnoj bazi surađujem s kolegama. Na primjer, nakon što određeni show prođe izrađuje se backsell trailera jer nam je cilj da trailer zvuči nekoliko puta bolje nego što je to bilo live u eteru tog dana.’

Usko surađuje s programskim producentom i DJ-em u pripremi showova i konkretnih tema koje prate pripremljeni produkcijski elementi, a strateški dogovara dugoročne produkcijske promjene i kampanje s programskim direktorom. Koja konkretna znanja i vještine se od njega ili nje očekuju?

‘Osim tehničkog znanja i poznavanja računalnih audio programa, za sam početak stvaranja karijere audioproducenta poželjno je znanje u miksanju, poznavanje glazbe i sviranje nekog glazbenog instrumenta. Ipak, najbitnija je kreativnost i proaktivnost jer je audioproducent dio tima koji osmišljava i čuva kreativni dio radijske strategije. Ukratko, audioproducent je kreativan i proaktivan, najčešće zaljubljen u glazbu i stvaranje nove produkcije’, odgovara Šulentić.

Na teritoriju Republike Hrvatske ne postoji sveučilišno obrazovanje ili stručno osposobljavanje konkretno za radijske audioproducente.

‘Posljednjih deset godina se zbog potreba tržišta kreiraju audio tečajevi i akademije, ali niti jedan nije namijenjen isključivo radijskim audioproducentima’, kaže prokuristica AGI-ja i ističe da oni u AMM Global Institut tu činjenicu svakako imaju na umu.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam