Menu

Povodom Dana medijske pismenosti organiziran skup o dezinformacijama; Mladi su odgovor na sve izazove

ZAGREB - Povodom Dana medijske pismenosti 2024. u Zagrebu je organiziran tematski skup posvećen problemu dezinformacija. Tim povodom je prikazan i švedski dokumentarni film "Kome vjerovati" u trajanju od 28 minuta. Ključna tema filma su organizirani dezinformacijski narativi kao prijetnja cjelokupnom društvu.
Poznata švedska novinska kolumnistica, radijska voditeljica i veleposlanica demokracije Emma Frans za Media servis se osvrnula na dezinformacije u kontekstu super izborne godine. U kontekstu nadolazećih izbora, detektirala je teme i pitanja u kojima bi se moglo naći puno dezinformacija.

"Pandemija je iza nas, tako da mislim da ta tema neće biti u fokusu, ali imamo, naravno, rat u Ukrajini koji još traje. To je definitivno tema u kojoj će se naći puno dezinformacija. Također, tu je pitanje migracija. Imamo i klimatske promjene, to je tema o kojoj se puno raspravljalo, a i vrlo je važna kada govorimo u EU izborima".

Na skupu je sudjelovala i profesorica Marijana Grbeša Zenzerović s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu koja se na skupu fokusirala na dezinformacijske kampanje i manipulativne narative. U kontekstu aktualnih europskih izbora za Media servis se posebno osvrnula na mlade.

"Mladi ljudi, odnosno mlade publike imaju potpuno drugačiju, ono što mi zovemo medijsku dijetu, dakle oni se informiraju na drugačiji način i njima su autoriteti u informacijskom smislu neki drugi, ne više ljudi koji vode dnevnik, nego primjerice influenseri. Međutim oni su jako strateški postavljeni i jako dobro znaju što ih zanima, što ih ne zanima. Iako ni oni nemaju, pogotovo u Hrvatskoj, dovoljnu razinu medijske pismenosti, imaju veliku razinu digitalne pismenosti i mislim da općenito su oni zapravo odgovor na sve ove izazove".

Skup posvećen problemu dezinformiranja održan je u organizaciji Veleposlanstva Kraljevine Švedske, Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, a u suradnji s Predstavništvom Europske komisije u Hrvatskoj.

Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi svako proljeće od 2018. godine. Do sada je u sklopu Dana održano ukupno više od 1830 događanja s više od 100 tisuća sudionika.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam