Menu

‘Uključivost, inovativnost i povezivanje – sva mudrost daljnjeg razvoja’

ZAGREB - Član izvršnog odbora Udruženja europskih radija (AER) i kreativni konzultant AMM Global Instituta Luka Đurić na 4. HRF-u istaknuo je da je na europskom tlu digitalni radio ostvario najveći ‘skok’ u svojoj povijesti, što se tiče prihvaćanja i rasprostranjenosti te tehnologije.
Novi svijet, novi radio - tom sintagmom ovogodišnjeg Svjetskog dana radija Đurić je otvorio izlaganje na Hrvatskom radijskom forumu.

‘Osim svima poznatog novog normalnog, ona govori ne samo o izazovnim vremenima u kojima živimo nego i o novim mogućnostima koje se otvaraju, kako za društvo tako, u ovom slučaju, i za radio.’

U fokusu 4. HRF-a bio je razvoj digitalnog radija pa je Đurić iznio najnovije podatke o zastupljenosti DAB-a u Europi, od toga da je u Velikoj Britaniji slušanje radija putem DAB-a prvi put preskočilo FM, do činjenice da kod naših susjeda Talijana više od 90 posto novih automobila ima digitalni radio. Predstavljajući pozitivne trendove, a o kojima su informacije stigle s nedavno održane WorldDAB generalne skupštine, Đurić je istaknuo da je riječ o značajnim pomacima.

‘O dalekosežnim posljedicama razvoja radijske industrije kojem svjedočimo posljednjih godina, možda najviše govore promjene posljednjih mjeseci, u ovo vrijeme covid krize. U tom svjetlu je digitalni radio napravio svoj najveći skok do sada, iako je već dugi niz godina prisutan na svjetskom, odnosno europskom tržištu.’

Istaknuo je da se za širenje i prihvaćanje digitalnog radija u Europi ključnom pokazala njegova promocija.

‘Ljudi za njega znaju i koriste ga, ali samo zato što zapadne države koriste infrastrukturu javnog i komercijalnog sektora te ulažu puno truda i novaca kako bi ga približili krajnjim korisnicima, odnosno slušateljima’, rekao je Đurić i naveo da popularizaciji digitalnih radija pridonosi pojava novih digitalnih radija koji nemaju FM platformu.

Time se obogaćuje i širi radijska ponuda, a ljudi u potrazi za novim formatima i sadržajima prelaze na digitalne platforme.

‘Kako je rekao predsjednik AER-a Stefan Möller - distribucija je King Kong, ali bez Kinga nema ni King Konga, a to je definitivno sadržaj. Na sadržaju treba konstantno raditi jer je on jedini garant dugoročne opstojnosti ovako velikog broja slušatelja koje radio trenutno ima’, rekao je Đurić, podsjećajući i ovom prilikom da je u pandemijskim uvjetima slušanost radija u Europi rasla, a u najgorim trenucima stagnirala.

‘Zaključio bih s jednim sloganom kojeg smo u AER-u definirali kao recept uspješnog rasta i razvoja radija, a to je - involve, innovate, connect, odnosno uključivost, inovativnost i povezivanje. Mislim da je u te tri riječi sažeta sva mudrost daljnjeg razvoja, ne samo radija nego i našeg društva u ovim postcovid vremenima.’

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam