Menu

Komuniciranje brenda: Svi audio produkcijski elementi jednog radijskog showa

ZAGREB - Svakodnevno uživamo uz radijske showowe na omiljenim postajama, a njihovi produkcijski elementi važniji su no što se na prvu čini. Zašto i koliko audio produkcijskih elemenata sadrži jedan show, otkriva nam direktor Antene Zagreb i kreativni konzultant AMM Global Instituta Hrvoje Barišić.
''Za radio, pa tako i za njegove showove produkcijski elementi služe za jačanje brand awarenessa. Produkcijski elementi moraju biti kreirani tako da lako ‘ulaze’ u uho kako bi slušatelj čim čuje djelić tog elementa odmah znao koji radio sluša.

Njihova je funkcija da izdvajaju radio ili radijski show od konkurencije'', navodi Hrvoje Barišić i dodaje da oni utječu i na užitak slušanja omogućujući flow u programu, bez naglih prijelaza.

U jednom showu pet je osnovnih produkcijskih elemenata. Prvi koji čujemo radijski stručnjaci nazivaju SHOW OPENER.

‘'Najavna špica mora oslikavati dio dana u kojem se taj show događa i održavati karakter DJ-a tog showa. Može sadržavati isječke iz showa kako bi se prikazala atmosfera koju slušatelj može očekivati. U show openerima uvijek se pojavljuje isti glas, jer svaki radio ima svoj ‘glas’ i svoju zvučnu kulisu'', objašnjava Barišić.

SWEEPER je produkcijski je element koji čujemo između pjesama. ‘Najčešće sadržava ID radija i glazbeni slogan, a služi kako bi se stvorio dojam flowa, ljepših i ugodnijih prijelaza između pjesama.’

Kvalitetan prijelaz jedna je od funkcija i elementa poznatog pod nazivom PP OUT. ‘PP OUT koristi se kao prijelaz između reklama i onoga što dolazi nakon, a to je glazba. Sadrži ID radija i hook-ove pjesama koje taj radio svira.’

Jedan show ima i više BED-ova. ‘To je glazbena podloga za atmosferu koju čujemo u pozadini dok DJ govori. Svaki show ima više takvih podloga i sve su karakteristične baš za taj show.’

Svaki kvalitetan show mora imati i produkcijski element koji se veže direktno uz radijskog DJ-a, a poznat je kao DJ IN/OUT.‘Služi za pozicioniranje showa, kada se želi naglasiti neka priča, odnosno originalnost i posebnost te radijske postaje u odnosu na druge.’

Sve su to mali, ali itekako vrijedni elementi za brendiranje showa i radija.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam