Menu

Jurić-Kaćunić na Tjednu karijera: Kreativna indrustrija je put oporavka iz krize

KOPRIVNICA - Na Sveučilištu Sjever održava se Tjedan karijera ‘Connect Week UNIN’ koji je danas nastavljen panelom ''Obrazovanje za kreativne poslove - budućnost industrija''.
Jedan od sudionika panela je i predsjednik Uprave i osnivač Amm Global Instituta, Ivan Jurić-Kaćunić koji je objasnio da je projekt AGI-ja nastao promišljanjem odnosa klijent-konzumet-medij na temelju kojeg je postavljena baza kreativne industrije.

''Mediji su definitivno sastavni dio kreativne industrije i u tim medijskim poslovima postoje određeni procesi koji pokrivaju određena zanimanja. Danas kada se spominju mediji, uglavnom se spominju zanimanja poput novinari, urednici... Međutim, tu je veliki broj kreativnih zanimanja koji idu od klasičnog marketinškog posla do audio produkcije.''

Kreativne industrije u vrijeme pandemije koronavirusa pokazale su koliko su prilagodljive, istaknuto je na panelu. Jurić-Kaćunić smatra i da je u ovoj industriji i ključ oporavka od krize.

"Na temelju iskustava koje imam, i kao osoba koja je 20 godina u radijskoj industriji i preko kolega s kojima radim, smatram da je cjelokupna kreativa utemeljena na sposobnostima čovjeka, njegovim intelektualnim i svim ostalim sposobnostima. U tom kontekstu, osobnog sam uvjerenja da je kreativna industrija put oporavka Hrvatske iz ove krize u kojoj se trenutno nalazimo.''

Koronakriza promijenila je način poslovanja. Veliki broj poduzetnika u kratkom je roku htjelo pokrenuti web trgovinu i tvrtka Marker imala je pune ruke posla.

Direktor Ivica Kruhek ispričao je kako to izgledalo u praksi.

''Negdje sam pročitao da je za online trgovanje ova pandemija bila pet godina razvoja, svedena u dva mjeseca. Doslovno se to tako dogodilo, zapravo dogodio se jedan switch. Nas su trgovci svaki dan zvali, doslovno smo radili kao u bolnici, po principu trijaže. Kome je bilo nešto hitnije to se prvo riiešavalo, a tko je imao neke kozmetičke izmjene to je bilo na kraju reda. Trgovci su isto bili šokirani jer su sa nekih 60, 70 pošiljki dnevno škočili na 600, 800 ili 1000 paketa.''

Na panelu je sudjelovao i Sven Marušić, managing partner tvrtke Five, koji je istaknuo jedan od najvećih izazova poslovanja u okviru kreativnih industrija.

''U kreativnim industrijama je najteže održati ljude motiviranima i održati ih na jednom mjestu jer stalno traže nove izazove. To je pritisak s kojim se mi poslodavci suočavamo. Nitko od naših ljudi ne želi biti u comfort zoni, ljudi žele da ih se gura izvan comfort zone i kad nemate nove prilike, kad ljudi dugo ostaju na svojim pozicijama, onda im postane dosadno.''

Svi panelisti poručili su studentima da za njih nude mnoge mogućnosti i da im se jave.

Osnivač Amm Global Instituta Ivan Jurić-Kaćunić istaknuo je i da se u skopu AGI-ja organiziraju DJ I NEWS praktikumi na kojima se puno toga može naučiti o radiju. Otkrio je i koja je tajna radija, koji kao mediji opstaje i unatoč pojavi novih tehnologija.

''Prije 20 godina, kada sam počeo raditi u radijskoj industriji, neovisno kako se radio zvao i što je osnova njegove forme, uvijek se išlo u pravcu da se skupi što veći broj slušatelja. Danas to nije tako. Formatirani radio ili radio koji se obraća određenoj publici, znači da je definirao tko mu je publika, koja je struktura te publike, tko su ti ljudi... Kada se identificiraju slušatelji kojima se obraćamo, nastojimo programom zadovoljiti njihove potrebe.''

​Kreativna industrija ne poznaje granice i Hrvatska je u tom segmetu već ozbiljno zakoračila na svjetsko tržište, poruka je studentima koji razmišljaju o svojoj budućoj karijeri.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam