Uskoro peti Youth Business Camp Adria Zagreb, Koletić za MS: To je za mlade game changing
- Napisao/la Kristina Bubnjević
- veličina pisma smanjivanje veličine pisma povećajte veličinu pisma
ZAGREB - Zagreb ponovno postaje centar poduzetničke edukacije za mlade. U metropoli se početkom srpnja održava jubilarni peti Youth Business Camp Adria Zagreb - Investicija u poduzetničku budućnost mladih. O kakvom je kampu riječ, tko sve može sudjelovati i o čemu će se učiti, u Intervjuu Media servisa otkrio je Danijel Koletić, direktor i utemeljitelj Youth Business Camp World Entrepreneurship franšize.
Peto izdanje kampa Youth Business Camp Adria Zagreb održava se od 30. lipnja do 11. srpnja u suradnji sa Sveučilištem RIT, a organiziran je za sve mlade tinejdžere od 15 do 19 godina. Kamp im pomaže pri usmjerenju prilikom upisa fakulteta, a prvenstveno da nauče o poduzetništvu i biznisu, objasnio je Koletić.
"Tako oni na kampu slušaju osnove ekonomije i financija, projektni menadžment, osnove bendinga i marketinga, digitalni svijet poduzetništva, uče o poslovnim ugovorima i kako oni izgledaju, o intelektualnom vlasništvu, o liderstvu u biznisu, o ljudskim resursima i o digitalnim strategijama. Najvažnije je da mi polaznike od prvog dana stavljamo u skupine i oni rade na projektom zadatku kako bi zadnji dan kampa imali prezentaciju. To se ne ocjenjuje, više im se daju smjernice kako biti bolji."Istaknuo je da je kroz kamp do sada prošlo 65 polaznika kroz 24 modula, a osim o ekonomiju uče i o medijima i filmskoj produkciji.
"Jedan dan posvećen je gostovanju, doći će ovdje kod vas upoznati se što se skriva iza mikrofona i kako izgleda produkcija jedne radijske emisije. Svi slušamo radio kod kuće, ali ne znamo kako on izgleda s druge strane. Ove godine pridružio nam se i Cineplexx pa će polaznici ići tamo i slušati predavanje kako se naručuje film, kako se lansira, kako izgleda promocija, budžetiranje, marketing. Volimo im otkriti nešto novo."Na kampu sudjeluju predavači iz različitih sektora i iz velikih kompanija, ali i s fakulteta - VERN-a, Bernaysa i RIT-a.
"Cilj kampa je definitivno inspirirati mlade ljude u njihovoj orijentaciji upisa na fakultet, ali im i pomoći da razumiju. Bez obzira idete li u frizersku školu, drvnu, ekonomsku ili gimnaziju, na svakom putu vašeg života očekuje vas ekonomija. Ekonomija je prisutna u vašem domu - upravljanje budžetom, kako uštedjeti i tako dalje."Upozorio je da aktualni kurikulumi trebaju promjenu jer nisu u skladu s trendovima, procesima i potrebama.
"Da bi se to napravilo naši cijenjeni učitelji i profesori trebaju ponovno sjesti u školske klupe kako bi naučili nešto novo. Netko tko ima 60 godina i danas uči, iz njegove perspektive misli da je star i zreo, a ja mislim da je još uvijek mlad. Svaki čovjek, bez obzira na godine, mora učiti, mora raditi na sebi da bi opstao inače će ga pojesti trendovi koji se događaju."Na kampu sudjeluju i učenici sa stipendijama, kao i mladi iz Ukrajine koji žive u Hrvatskoj, a dojmovi su pozitivni.
"Ja bih rekao da je to game changing za njih. To je promjena mindseta. Ja sam jako sretan jer oni, osim što se upoznaju, i rade. Nažalost tinejdžeri danas više razmišljaju o odmoru i kupanju ili poslu. Tako mi je rekla jedna mama da bi njezin sin radije dva tjedna radio da nešto zaradi, a da bi ona da ide u kamp. Nisu svjesni vrijednosti znanja."Prijave za novo izdanje traju do idućeg petka, a svi zainteresirani to mogu učiniti preko službene stranice Youth Business Camp Adria Zagreb. Na kampu sudjeluje oko 15 polaznika, 20 maksimalno jer se radi na interakciji.
"Pozivam roditelje da inspririraju svoju djecu i da ulažu u njihovo znanje jer je ovaj kamp financijski pristupačan u odnosu na to da dijete šaljete van. Na svijetu postoji 28 Youth Business Campova, različitih institucija i ustanova. Pošto sam ja ambiciozan napravili smo analitiku svih kampova i naš kamp ima osam modula više nego drugi kampovi. Module neprestano mijenjamo i nadograđujemo u skladu s potrebama i tredovima promjena u društvu."Objasnio nam je i kako je tekao proces od ideje do realizacije ovog kampa:
"Kamp sam utemeljio iz jednog razloga, a to je što je moj sin išao u Grafičku školu i ja sam ga htio upisati na Youth Business Camp u Milanu, no dvije godine bilo je puno. Kamp je koštao pet tisuća eura. Onda sam rekao sebi - 'dobro, utemeljit ću kamp da moj Tin koji ide na grafički dizajn nauči o poslovanju'. I tako se krenulo u kampu, to je priča kako je kamp nastao. Poslije smo pozvali i druge ljude."Za kraj se osvrnuo i na međunarodnu PR PRO konferenciju koja je u travnju imala svoje 22. izdanje te naglasio važnost komunikacije.
"Zanimljivo je bilo čuti panel s medijima - što medijima smeta u odnosu na agencije, boje li se mediji umjetne inteligencije i kako ta globalna tema umjetne inteligencije mijenja sve. Ne smijemo se bojati promjena, ali moramo učiti o promjenama i moramo se baviti promjenama. Bez obzira što su tu mnogi strahovi da će umjetna inteligencija zamijeniti brojna zanimanja, da, možda će se to dogoditi, ali iza svakog zanimanja stoje nove mogućnost, kako se neka zanimanja zatvaraju, tako se otvaraju nova."
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)
Preuzimanje
(Desni klik - odaberite "save link as" ili "save target as"...)