Menu

Bienenfeld za MS o Adventu: Uglavnom su nešto skuplje cijene, ali ima i proizvoda svima dostupnih

ZAGREB - Dok se Zagreb zagrijava za Advent, u Intervjuu tjedna Media servisa razgovarali smo s direktoricom Turističke zajednice Grada Zagreba Martinom Bienenfeld koja nam je otkriti je li sve spremno za svečano otvorenje ove subote, ali i iznijela očekivanja od ovogodišnjeg zagrebačkog Adventa, podsjetila na novitete koji nas očekuju, a dotaknuli smo se i ovogodišnjih turističkih rezultata u metropoli.
Advent Zagreb svečano se otvara u subotu u 16:30 na Trgu bana Josipa Jelačića i traje sve do 7. siječnja, no jučer je počeo Warm up za Advent u Oktogonu kratkim koncertom Zagrebačkih solista pa je dio sadržaja već dostupan građanima. ''Reakcije su odlične'', rekla nam je Bienenfeld i objasnila zašto su ove godine pripremili trodnevno zagrijavanje.

''Razlog je taj što smo ove godine adventske lokacije koje nude ugostiteljsku i prigodnu prodaju prebacili isključivo u Donji grad. Pa oni koji su nekad bili na Gornjem gradu sad su dobili nove lokacije Donjega grada da se mogu pripremiti na novi prostor i da slučajno neke eventualno nedostatke u ova tri dana mogu, kako bismo mi to rekli, radno popeglati''.

Tema ovogodišnjeg Adventa je kaleidoskop kojom će se objediniti različiti sadržaji i manefistacije, a svi se nadaju boljim vremenskim prilikama, no što su bile prošle godine.

''Za sada su prognoze za 2.12. dosta nejasne, međutim bez obzira bilo kiše ili snijega, a nadamo se snijegu, mi ćemo zagrebački Advent svakako otvoriti. Možda napomena da ćemo na Ledenom parku ako će u 18:30 sati biti jaka kiša, spektakl na ledu prebaciti za isto vrijeme u nedjelju kako bi svi zainteresirani uistinu mogli uživati u bajci na ledu onako kako treba''.

Osim što se Advent s Gornjeg grada prebacuje na Donji grad, zbog radova na poslijepotresnoj obnovi, Bienenfeld je ponovila da neće biti u potpunosti zatvoren jer će u ponudi biti čitav niz kulturnih i glazbenih događaja. Izdvojila je neke novitete, prije svega neke lokacije koje su otvorili isključivo kao dekorativne za one koji žele u mirnijoj atmosferi uživati u adventskom razdoblju.

''Prvenstveno je to lokacija na Trgu braće Mažuranića gdje ćemo od 15.12 moći svaku večer uživati u krasnim skladbama i glazbi za ples. Otvaramo prvi puta veliku lokaciju u parku Ribnjak gdje ćemo imati čak dvije instalacije - jedna je Mjeseče vrt koji se preselio u taj istočni dio Ribnjaka, a u onom centralnom dijelu ćemo od 16.12. za najmlađe pripremiti jednu pravu ledenu božićnu bajku. I možda još Svačića spomenuti koji je isto tako jedna lokacija koja će biti uređena s predimenzioniranim ukrasima za borove i igračkama''.

Kaže da je interes za Adventom ogroman i među stranim medijima i novinarima, kako kaže direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba, gotovo sa svih kontinenata. Od ove godine očekuju bolje financijske rezultate, nego od prošle godine kada je gotovo svaki adventski vikend bio kišni. A kada su u pitanju cijene na Adventu, jesu li ove godine više?

''Uglavnom jesu, međutim postoje neki lokacije, vidjet ćete i sami da sad ne skrećem pažnju na jednu lokaciju ili dvije, dakle različite su cijene. Ima onih koji su na razini prošlogodišnjih, a ima naravno i onih koji su pratili inflaciju i dizali sukladno tome. Uglavnom će biti nešto skuplje, ali se i dalje može naći i onih artikala i onih krasnih proizvoda koji su nam svima dostupni svakako''.

Upitali smo Bienenfeld i zašto je odluka pala da baš Let 3 zabavlja okupljene na Trgu bana Jelačića u novogodišnjoj noći. Podsjetila je da su na Eurosongu ostvarili sjajan rezultat i jako se svidjeli međunarodnoj publici.

''Bez obzira na čitav niz ljudi koji su bili skloni Letu 3 u Hrvatskoj, vidimo da su oni postali i međunarodno prepoznati pa i s te strane je gradska uprava tako odlučila da bi možda oni mogli biti sjajan atraktor i brojnih fanova iz drugih zemalja Europe. Turistička zajednica se ovdje s njima onda dogovorila kasnije da bi možda za Novu Godinu ušli onako plesno i u ritmu valcera pa će tako Filharmonija zajedno s Letom 3 uvesti naše građane i naše goste u 2024. godinu''.

Za kraj se osvrnula na turističke pokazatelje u metropoli koja je, kako kaže Bienenfeld, cjelogodišnja turistička destinacija u zemlji pa time i već provodi održivi turizam.

''Brojke u odnosu na 2019. su da smo sad već na 96 posto ostvarenih noćenja, što je odličan rezultat. U konkretnim brojkama to je 1,2 milijuna dolazaka i 2,3 milijuna noćenja čime se približavamo rekordima iz 2019.''

nazad na vrh