Menu

Crveni križ: Kako god se situacija razvijala, mi ćemo za starije građane biti tu

ZAGREB - U pandemiji koronavirusa najugroženije su osobe starije od 65 godina. Stožer civilne zaštite više puta je apelirao da ne napuštaju svoje domove, izbjegavaju trgovačke centre, javni prijevoz i skupove. No, svi oni ne trebaju strahovati oko nabavke hrane i lijekova jer tu uskače Hrvatski Crveni križ. Njihovi djelatnici i volonteri redovito obilaze stare i nemoćne i dostavljaju im osnovne potrepštine. Kako sve to u praksi funkcionira, za Media servis u razgovoru s Katarinom Škaro ispričala je glasnogovornica Crvenog križa Katarina Zorić.
Starije i nemoćne osobe koje u vrijeme epidemije koronavirusa ne bi trebale napuštati svoje domove, pomoć dobivaju od vrijednih ljudi iz Crvenog križa. Djelatnici i volonteri na vrata im nose osnovne potrepštine- hranu i lijekove. Kako to u praksi funkcionira, ispričala nam je glasnogovornica Hrvatskog Crvenog križa Katarina Zorić:

​‘‘Vodimo računa da to bude sigurno za primatelje te pomoći. To znači da su naši volonteri i djelatnici pravilno zaštićeni maskama i rukavicama. Kod preuzimanja novca vodi se računa o tome da obje strane budu zaštićene, da se drže razmaka od 2 metra i da razgovori ne traju dulje od 5 minuta."

Reakcije s terena su odlične, kaže.

‘‘Znači im da netko dođe. Tu je čak izraženiji element ljudskog razgovora, makar i na pet minuta, nego što je možda hrana i lijekovi.‘‘

A kako građani koji žele pomoći, to mogu učiniti?

‘‘Tu pomoć treba pružiti na siguran način. Zato je Hrvatski Crveni križ izdao letak s uputama kako to učiniti na siguran način. Izdali smo i letak za starije i nemoćne osobe, a u kojima ih savjetujemo kako sigurno primiti tu pomoć. Ti letci bit će nalijepljeni po zgradama, a dostavljat će ih naši volonteri.‘‘

Svjesna je naša sugovornica da u ovakvoj situaciji ima i onih koji bi je mogli pokušati zloupotrijebiti.

‘‘Upravo zato u ovom letku smo naveli i taj dio da ne otvaraju onima koje ne poznaju, da im ne daju novac bez obzira kako argumentirali svoju pojavu i da primaju one koji su im se prethodno javili telefonom ili susjede.‘‘

Hrvatski Crveni križ aktivirao je i brojeve za psihosocijalnu podršku, osobito za one koji su u karanteni i samoizolaciji. Brojevi se mogu pronaći na stranicama HKC-a, ali i služba 112 može preusmjeriti pozive po potrebi.

‘‘To je više kao razgovor, uklanjanje strahova, fokusiranje na pozitivnije stvari, olakšavanje eventualno samoće ako je netko u samoizolaciji. Dakle, jedan normalan topli ljudski razgovor koji s ljudima obavljaju naši stručno osposobljeni djelatnici.‘‘

Kako god se situacija dalje razvijala, stari i nemoćni građani ne trebaju strahovati jer Crveni križ će i tada biti tu, kaže nam Zorić.

‘‘Crveni križ je dio organizacija i službi koje u svakoj krizi, pa tako i ovoj, moraju biti građanima na raspolaganju. Mi ćemo biti tu i prilagođavati se zajedno sa svima koji sudjeluju u djelovanju nacionalnog Stožera. Najbolje je slušati savjete struke - da ostanu doma, da ne idu na javna mjesta, da provjetravaju i da paze ako su u kontaktu s nekim, da budu zaštićeni.‘‘

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam