Menu

FER sudjelovao u globalnom projektu sigurnosti na cestama, profesor za MS: Veliku ulogu ima AI

ZAGREB - Prometne nesreće vodeći su uzrok smrti među djecom i mladima diljem svijeta pa tako svakodnevno preko sto tisuća ljudi pogine ili zadobije teže ozljede u prometnoj nesreći.

Zato je jedan od ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda prepoloviti broj smrtnih slučajeva i ozljeda na cestama do 2030. godine. Ozbiljnost teme uvidjela je Googleova filantropska podružnica Google.org te je prihvatila financiranje projektnog prijedloga koji bi djeci omogućio sigurnije putovanje u školu u iznosu 2 milijuna dolara.

Ono što je posebno pozitivno u ovoj priči je da u ovom svjetski prepoznatom projektu sudjeluju zagrebački Fakultet elektrotehnike i računarstva te Fakultet prometnih znanosti.

Profesor na zagrebačkom FER-u Siniša Šegvić gostovao je u intervjuu Media servisa te objasnio na koji način FER sudjeluje u projektu sigurnosti na cestama.

"Radi se o zajedničkom projektu, na kojem, osim glavnog suradnika filantropske organizacije iz VB, sudjeluje i australska tvrtka te azijska Zaklada za prevenciju od ozljeda, kao i Fakultet prometnih znanosti te Fakultet elektrotehnike i računarstva. Cilj projekta je razvrstati vijetnamske škole prema riziku koje te škole pružaju svojim učenicima, kako bi vlasti stekle informaciju gdje usmjeriti ograničeni budžet".

Šegvić dodaje kako je za sada ideja da se projekt provede samo za Vijetnam, no ističe kako su velike mogućnost da se proširi i u ostale države, ako bude uspješan.

"Upravo tu velika mogućnost sinergije između metodologije Zaklade i naših dodatak vezanih uz AI i Googla kao pružatelja slika iz perspektive vozača i satelitskih slika".

Šegvić dodaje da se društvo trudi umanjiti problem nesreća na cestama, a sada nam pomaže i tehnologija koja prije nije bila toliko dostupna. Naime, u projektu će svoj doprinos dati i umjetna inteligencija. Iako naš sugovornik kaže da bi njegova realizacija bila moguća bez umjetne inteligencije, ona će ipak uvelike olakšati posao.

"Eksperti su podložni subjektivnim odstupanjima i teško je naći tisuće eksperata, cijeli taj posao nije ispunjavajući za ljude. Kada bih vas zamolio da mi klikate sigurnosne atribute u videu za dobrobit djece svijeta, prvih posla sata biste to rado radili i bilo bi vam zanimljivo, drugih posla sata biste mi dali otkaz. Ideja je da idemo prema metodologiji koja može bolje skalirati i koja će moći primiti poboljšanja u tehnologiji, koja će se sigurno dogovoriti u narednim godinama".

​Za kraj je odgovorio na pitanje hoće li se ostvariti cilj UN-a da se do 2030. godine prepolovi broj smrtnih slučajeva i ozljeda na cestama.

"Mislim da smo mi ljudi prilagodljiva bića i da možemo napraviti svašta kada nam je stalo, ako svatko napravi svoj dio, siguran sam da će u budućnosti biti bolje nego danas".

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam