Menu

Bernardić za MS: Dajem Tomaševiću ocjenu nedovoljan, uskoro kreću poskupljenja za građane

ZAGREB - Nakon predsjedničkih izbora, polako se okrećemo izborima na lokalnoj razini. U borbu za čelnog čovjeka metropole ide nezavisni kandidat Davor Bernardić koji je u Intervjuu Media servisa prokomentirao odnos Plenkovića i Milanovića i oštro opleo po Tomislavu Tomaševiću: "Dajem mu ocjenu nedovoljan, grad je zadužen, prljav i zapušten. Oni su rasprodali grad bankama, situacija je opasna."

Novi-stari predsjednik Zoran Milanović uvjerljivo je slavio u drugom krugu predsjedničkih izbora. U studiju Media servisa ugostili smo nezavisnog kandidata za gradonačelnika Zagreba Davora Bernardića kojeg uvjerljivi trijumf Milanovića nije iznenadila jer su trendovi bili neupitni:

"Mislim da je bio zadnjih pet godina dobar korektiv vlasti, a s druge strane nakon prvog kruga gdje praktički skoro pobijedio u prvom krugu stvari su jednostavno otišle u skladu s trendom dakle otišli su prema potpunoj potpunoj dominaciji. To su izbori u kojima su ljudi birali i Zorana Milanovića, ali su i glasali protiv HDZ-a i njihovih afera i naravno svega onoga što možda predstavlja vlada u ovom trenutku i predsjednik vlade."

Upravo je Bernardić bio predsjednik SDP-a kada je Zoran Milanović prvi put stigao na Pantovčak: "Čestitao sam Milanoviću na pobjedi, čujemo se i imamo korektan odnos", kaže Bernardić. Ipak, novom-starom predsjedniku nije čestitao premijer Andrej Plenković.

"Pa ja bih postupio drugačije sasvim sigurno mislim da je riječ čestitati pobjedniku, ali bože moj svako ima svoj stil. Mislim da to nije ključno. Ključno je da dvije važne institucije u zemlji, ovdje ne mislim osobe Plenkovića i Milanovića, nego institucije predsjednika i predsjednika Vlade sjednu za stol potpuno ravnopravno, odgovorno. Odgovorni su 50:50 za zajedničko funkcioniranje i obrane i nacionalne sigurnosti, ali i vanjske politike. Ako se to dogodi onda su ove osobne razmirice između njih za nešto što je zapravo potpuno nebitno."

"Plenković ovime vraća zbog Milanovićevog angažmana na parlamentarnim izborima," dodaje naš gost.

Što se tiče nadolazećih lokalnih izbora, Bernardić ide u borbu za čelno mjesto Zagreba. U metropoli - problema je mnogo, a jedan od gorućih je definitivno promet. "Zagreb mora ubrzati javni gradski promet, proširiti 45 kritičnih raskršća, uvesti adaptivno upravljanje prometom te izgraditi infrastrukturu", započinje kandidat za gradonačelnika:

"Primjerice na istoku treba početi rješavati imovinsko pravne odnose na drugoj i trećoj etapi Branimirove, proširiti Branimirovu od Brestovačke dakle od Brestja u Sesvetama skroz do Popovca. Tom trasom mi smo predvidjeli da ide i tramvaj koji će se spojiti na produženu Kolakovu koju treba probiti od Garden Malla do te Brestovačke i kasnije taj tramvaj se može povući do Avenija Gojka Šuška i kroz Aveniju Gojka Šuška Mandlovom tamo prekoputa Kraša znate gdje je Kaufland na Branimirovoj treba ići jedan podvožnjak koji će i tramvaj, ali i automobilski promet odvesti prema Vukovarskoj, spojiti je na Vukovarsku preko kampusa."

Što se tiče zapadnog dijela grada, kandidat za gradonačelnika ističe da je bitno proširiti arteriju koja ide kroz podvožnjak na produženoj ulici Medpotoki:

"Cesta koja će povezivati Gajnice, jer na tom dijelu nemate de facto nikakvu drugu prometnicu, dakle Gajnice sa City centrom West to će omogućiti cirkulaciju zapadnom dijelu Grada i zapadni Jarunski most u kojem se treba razmišljati da se možda taj dio koji prolazi kroz Vrbane ukopa u zemlju jednostavno kako ne bi stvarao buku građanima tog naselja."

"U Novom Zagrebu treba produžiti Vatikansku".

"Probit ćemo ovaj tu ficlek koji je riješen imovinsko pravni tako da će praktički povezati Dugave, Kamenjarku, Jakuševec s Laništem. To će biti potencijal koridora koji će s desne strane, dakle s istočne strane, moći ići novim potencijalnim mostom uz Jakuševec na Borovje pa sve do Radničke, a sa lijeve strane dakle zapadne strane će kroz Lanište se moći spojiti zapravo na zapadni Jarunski most što će formirati unutarnji zagrebački ring. Dakle obilaznicu unutarnju u kojoj će promet biti nešto brži."

Ideja je izgraditi most pored pored Bundeka koji će biti automobilski i tramvajski i koji će ubrzati protok prometa. To će riješiti prometne probleme, ali nužno je nastaviti ulagati u javni prijevoz koji je već duže vrijeme rak rana građana metropole.

"Prije svega bitna je odgovornost i dobar menadžment. Dakle, morate imati dobar tim i morate biti odgovorni. Ovaj šlamperaj s kojim se rješavaju problemi se ne može ništa riješiti. Zašto to govorim? Dakle, ovim ljudima koji su sada na vlasti u Zagrebu više nitko ne vjeruje. Priča o novim tramvajima, to je abrakadabra nitko nije vidio ni stare, stari tramvaji nisu došli, a oni koji su došli su u skladištu jer su se već pokvarili. Nema ni starih autobusa, a kamoli da dolaze i novi autobusi. Djeca često čekaju autobuse za koje aplikacija pokazuje da su došli na stajalište. To su takozvani fantomski autobusi, a autobus zapravo nije prošao."

Drugi je problem sigurnost ZET-ovih vozila.

"Ali što je najgore, imate ispovijest vozača Zeta na jednoj televiziji koji je rekao da bi se rađe vozio biciklom nego sjeo u javni gradski prijevoz. Počeo je govoriti naravno i o ćelavim gumama, kiši, snijegu, proklizavanju. Postavlja se pitanje kada imate takvu situaciju da roditelji šalju svoju djecu u škole šalju ih javnim gradskim prijevozom, sasvim sigurno da nakon te njegove izjave i tog svjedočanstva koje je potresno, sigurno ne možemo prema tome biti ravnodušni."

Osim prometa, Bernardić upozorava da je aktualna gradska vlast izgubila ogroman iznos novčanih sredstava. Riječ je o raskidu ugovora o pročistaču otpadnih voda kojim je, tvrdi, nanesena izravna financijska šteta od 84 milijuna eura, plus kamate na kredit:

"Razlog raskidanja ugovora s pročistačem prije godinu dana je bila najava Tomaševića, naravno po principu abrakadabra, eto kada to raskinemo mi ćemo dobiti zbog toga što smo to raskinuli 323 milijuna eura za obnovu vodovoda jer cijevi pucaju stalno. Onda su zbog nepotpune dokumentacije, zbog šlamperaja, zbog nesposobnosti izgubili tih 323 milijuna eura, a ovdje su napravili 200 milijuna eura penala. Dakle, šteta je dupla pola milijarde eura direktne financijske štete."

Uz to, aktualna gradska vlast kontinuirano tvrdi da su oporavili gradske financije - što nije istina - stanje je loše u Zagrebačkom holdingu, a Plinara je ostala bez pola svojih prihoda jer je izgubila polovicu klijenata:

"Oni su evo po našim informacijama iznutra dali bankama najvrjednije gradsko zemljište i zemljište uz more. Dali su Savudriju, Crikvenicu, Punat na Krku, Veli Lošinj, kompletno zemljište Gradske plinare, Folnegovićevu. Dakle, ogromne gradske prostore po Zagrebu su dali bankama. Oni su rasprodali grad bankama. Grad više nije vlasnik u svom gradu niti Grad više upravlja sa svojom imovinom."

"Uskoro se ti krediti više neće moći vratiti," nastavlja:

"I tada će jedino rješenje od Tomaševića biti da duplo poskupi cijene komunalnih usluga. Vidite, mi to želimo spriječiti i zato je važno da se promjene dogode u Gradu jer onaj tko misli da će biti bolje u sljedećem mandatu, neće. Sve stvari koje su išle pod tepih, sva financijska šteta, svi krediti koji su dignuti, sve kamate koje se moraju uplatiti, sva šteta koja je napravljena zbog nefunkcioniranja Grada stiže u sljedećem mandatu na naplatu i to će nažalost morati platiti građani."

Mandat aktualnog gradonačelnika je pred istekom, stoga smo Bernardića upitali - kako bi ocijenio Tomaševića?

"Nedovoljan, apsolutno dakle Grad je zadužen nikad više, preko milijardu eura je ispušteno iz ruku, grad je nikad prljaviji, tramvaji nikad neredovitiji, neodržavani, smeće se redovno ne odvozi, cijevi pucaju ne samo vodovodne, nego potencijal je da puknu i plinske cijevi zbog čega je i svoju ostavku urudžbirao bivši direktor Plinare sad već bivši gospodin Majer."

"Politika aktualne vlasti je jasna," dodaje Bernardić:

"Sutra, sutra, sutra.... sjetite se Prljavog Kazališta: "Zar sam ja čovjek za sutra, probudite me onda sutra." Futur drugi, jednostavno oni funkcioniraju po principu futura drugog: ja budem sutra, mi budemo sutra, ovo počinje sutra, radovi će biti sutra, grad se obnavlja sutra, Dinamov stadion sutra, sve sutra. Brate, što je danas?"

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam