Menu

Medek za MS: Milanoviću više odgovara prljava kampanja, HDZ će morati smišljati kontranapade

ZAGREB - Parlamentarni izbori u Hrvatskoj održat će se u srijedu 17. travnja, a nova karika tih izbora je predsjednik Zoran Milanović koji je u petak najavio da želi postati premijer. Što nas očekuje u predizbornom razdoblju, ali i kakva je uloga PR-ovaca i kako bi se trebali ponašati u predizbornim kampanjama u Intervjuu Media servisa razgovarali smo s predsjednikom Hrvatske udruge za odnose s javnošću Marijem Aunedijem Medekom.
Predstoje nam parlamentarni pa europski izbori, a Hrvatska udruga za odnose s javnošću uoči svakih izbora i ovog je puta pozvala na transparentan angažman komunikacijskih savjetnika u izbornoj promidžbi, što je poglavito važno kada nastupaju u medijima kao politički analitičari.

‘‘Ideja je ako imamo ljude koji se bave savjetovanjem u odnosima s javnošću, a za vrijeme političkih kampanja za očekivati je da su neki od njih angažirani u tim kampanjama da u situacijama kada u medijima komentiraju neke situacije iz kampanje se deklariraju za koga rade. Marifetluka uvijek ima i u svakoj industriji. Mi to radimo od 2013. godine, ako za nekoga radite i javno istupate, trebate na početku objasniti za koga radite‘‘.

Prošlog petka predsjednik Zoran Milanović najavio je kandidaturu za premijera na listi SDP-a, a ako ne bude mogao biti na listi u prvoj izbornoj jedinici, planira postati premijer kao nestranački kandidat. Upitali smo Aunedija Medeka kako je to odrađeno s PR-ovske strane.

‘‘PR-ovski stunt vrhunski. Nije iscurilo vani, što znači da je bilo u jako uskom krugu ljudi. Govor kratak, na poruci, vrlo jasno dao je do znanja koji će biti program. Međutim, ima tu sad niz stvari koje su upitne. Zapravo ispada da je on sam sebi sazvao datum parlamentarnih izbora, ali u smislu poruke i nekakvog šoka i dinamike mislim da je apsolutno uspio‘‘.

Na pitanje kakva je ovo poruka Peđi Grbinu, Medek ističe činjenica je da Grbin otkako je na čelu SDP-a nije uspio konsolidirati stranku ko se gleda iz percepcije potencijalnih birača.

‘‘Ne zaboravimo da je ta stranka još pod Bernardićem bila na 20-21 posto, a da je ona zadnje dvije godine na 13-14 posto rejtinga i da je onda u samo tri dana od kad su građani percipirali da zapravo postoji jedan drugi lider, skočila za osam ili 9 posto. Što, ja bih rekao, jasno ukazuje na to kako birači SDP-a vide Grbinovu ulogu lidera te stranke‘‘.

Što se tiče izabranog datuma izbora, 17. travnja koji pada na srijedu, tvrdi da je jasno da je Milanović namjestio sebi datum koji mu najbolje odgovara.

‘‘Kratka kampanja s blitzkriegom. Srijeda - dodatni neradni dan sigurno izaziva određene simpatije. Nije samo to u pitanju, u pitanju su i takozvani autobusi, odnosno organizirani dolazak ljudi na biračka mjesta iz inozemstva. Imamo tu i manjinsku listu gdje to utiče, imamo tu i ljude koji imaju dvojno državljanstvo koji onda često glasaju u Hrvatskoj u izbornim jedinicama‘‘.

Kampanja će biti nedvojbeni prljava, no ulaskom Milanovića u ovu kombinaciju jasno je da će se borba SDP-a i HDZ-a svesti na njegovo i Plenkovićevo ime.

‘‘Iz pozicije građana ne mislim da je dobro. Parlamentarni, odnosno opći izbori bi trebali uvijek imati javne politike u fokusu. HDZ je planirao afirmativnu kampanju u smislu da pokažu što su sve napravili, a sad će se morati resetirati i promijeniti djelomično taj smjer. Prljava kampanja s Milanovićem mislim da više odgovara Milanoviću. On će biti dosta agresivan, on će ići dosta ad hominem i on će sve pokušati gurati unutar okvira HDZ-a da to nije pravedno za nas, a HDZ će morati istovremeno se od toga braniti, odnosno raditi određene kontranapade‘‘.

‘Rijeke pravde dolaze‘, spomenuo je više puta Milanović dok se kao glavna poruka u SDP-u gura ‘Promjena dolazi‘, a HDZ-ov slogan je ‘Za sve izazove‘.

Aunedi Medek na te slogane kaže:

‘‘Ne znam koliko je rijeka pravde razumljiva poruka. Ona je možda ilustrativno interesantna jer se naslanja na pjesmu, ali ‘Promjena dolazi‘ je mislim i lako je razumljiva. ‘Za sve izazove‘ od HDZ-a nisam siguran koliko će do kraja funkcionirati. Oni bi trebali imati nešto u smislu nastavka rasta‘‘.

Osvrnuo se i na objavu MOST-a, gotovo istovremeno kad je pred novinare stao i Milanović, koji je uz slogan ‘Na tvojoj strani‘ predstavio Nikolu Grmoju kao kandidata za premijera.

‘‘Pa mislim da je MOST-u jako Milanović poremetio planove. Osim što je bilo to praktički istovremeno u petak, jednostavno mislim da bi Milanović mogao njima pomrsiti račune percepcijski, u smislu glasova. Postavlja se uopće pitanje bi li stranke koje imaju takve niske rejtinge i za koje nije realno da mogu dati premijerskog kandidata trebale na taj način komunicirati. Sve male stranke padaju u drugi plan‘‘.

Tu ubraja i DP i Možemo. A jesu li u Možemo napravili grešku što su odbili koaliciju sa SDP-om, sad kad je Milanović u igri?

‘‘Za pokušaj građenja najrelevantnije stranke na ljevici Možemo je napravilo dobar potez po meni jer žele imati još jasniju distinkciju u odnosu na SDP. Naravno oni očito nisu znali da će se Milanović uključivati i možda bi drugačije odlučili. Iako znate ako razgovarate s njima o tome zašto je ta stranka uopće nastala, oni će vam reći da to nije zato što je SDP bio premalo zelen, nego je bio premalo lijevo‘‘.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam