Menu

Direktor HTZ-a za MS: Na razini smo rekordne 2019. godine

ZAGREB - Početkom godine ušli smo u Schengen i prešli na euro. Nešto kasnije proglašen je i kraj epidemije koronavirusa u Hrvatskoj pa smo u kolovozu, po broju dolazaka i noćenja turista, stali uz bok rekordnoj 2019. godini. Jesmo li ju u međuvremenu premašili? Kako privlačimo nove turiste i što nas sve čeka u narednom turističkom periodu? Na ta, ali i brojna druga pitanja u Intervjuu tjedna Media servisa odgovorio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. Intervju je vodio Tonči Gabelić.

Prema podacima sustava eVisitor, Hrvatsku je u rekordnoj 2019. godini posjetilo gotovo 21 milijun turista, a ostvareno je 108,6 milijuna noćenja. Osvrnuvši se na dosad ostvaren broj noćenja i dolazaka u ovoj godini, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuo je kako smo još uvijek uz bok rekordnoj 2019.

"Ostvarili smo negdje oko 20 mlijuna dolazaka i oko 106 milijuna noćenja što je odličan rezultat u ovoj 2023. koja je bila jako izazovna", pojasnio je Staničić.

Najbrojniji gosti su Nijemci nakon kojih slijede domaći gosti, Slovenci, Austrijanci, Poljaci, Česi i Mađari. Staničić je istaknuo kako posebno veseli činjenica da nam se vraćaju gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva, kao i veliki porast gostiju iz SAD-a koje nam je najvažnije daleko emitivno tržište. A što Hrvatska može ponuditi na ime cjelogodišnje turističke destinacije?

"Nakon rekordne predsezone imali smo izvrsnu postsezonu. To znači da Hrvatska ima raznoliku turističku ponudu, da može odgovoriti na zahtjeve i potražnju na svjetskom emitivnom turističkom tržištu kroz vrlo diverzificiranu turističku ponudu. Od zdravstvenog turizma, kongresnog turizma, lovnog turizma, outdoor aktivnosti i odlične enogastronomije. To su sve motivi dolaska koji nisu vezani za sunce i more", rekao je Staničić.

Upravo je kongresni turizam razlog dobrog listopada po pitanju turističkih brojki.

"Kongresni turizam nam se vratio i mnoge naše destinacije su u tom sgementu imale pune ruke posla. To je pokazatelj da Hrvatska može konkurirati na svjetskom tržištu i u pred i u postsezoni što i jest naš strateški cilj", ustvrdio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

S obzirom na to da smo početkom godine prešli sa kune na euro, inflacija je učinila svoje. Nameće se pitanje je li Hrvatska postala preskupa za neka emitivna tržišta. Analiza koju je provela Hrvatska turistička zajednica takvu tezu opovrgava

"Ne bih rekao da smo postali preskupi. Mi smo radili i u špici sezone i prije same špice sezone određene analize na mediteranskom turističkom tržištu, odnosno nama konkurentnim turističkim zemljama. Utvrdili smo da smo sa cijenama tu negdje konkurentni. Dakle, ima segmenata gdje je Hrvatska nešto malo skuplja. Naravno, u većini onih segmenata i smještaja i ugostiteljske ponude smo itekako konkurentni. Stalno apeliramo da moramo dati vrijednost za novac, da naša ponuda mora biti kvalitetna i raznovrsna. Gosta ne smijemo nikada prevariti", istaknuo je Staničić.

Kako bismo ostali konkurentni, Hrvatska turistička zajednica provodi brojne projekte i kampanje. U suradnji sa Slovenskom turističkom organizacijom nedavno je u New Yorku provedena kampanja usmjerena na luksuzni turizam.

"Nama je SAD iznimno važno emitivno tržište. Nadam se da ćemo u budućnosti imati još veće i intenzivnije avioveze sa SAD-om. Očekujem da ćemo i sljedeće godine imati pozitivne trendove sa tog tržišta. Amerikanci su nam važni zato što putuju cijele godine. Oni su broj jedan kada govorimo o dnevnoj potrošnji koja premašuje dvjesto eura na dan. Iz puno razloga je ovaj posjet bio i više nego važan", istaknuo je Staničić.

U ponedjeljak u Londonu počinje vodeći turistički sajam "World Travel Market London". Među ostalima, ondje će biti i Hrvatska.

"London nam je važan sa dva aspekta. Prvi aspekt je britansko tržište jer je ono vrlo važno za naše južne destinacije poput dubrovačkog i splitskog područja. Dogovorat ćemo pojedine aktivnosti za sljedeću godinu. Drugi aspekt je aviopromet gdje želimo kroz dodatne zajedničke aktivnosti sa touroperatorima i avioprijevoznicima intenzivirati aviopromet s obzirom na pred i postsezonu", rekao je Staničić.

O planovima u turizmu govorit će se i na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma koji se održavaju u Rovinju 9. i 10. studenog. Najveće je to okupljanje turističkog sektora u našoj zemlji.

"Imat ćemo niz panela i rasprava o aktualnoj tekućoj problematici u hrvatskom turizmu. Osvrnut ćemo se i na sljedeću godinu i na izazove koji nas očekuju. Posebna je draž Dana turizma da ćemo nagraditi najbolje. Prije svega tu mislim na pojedince kroz akciju "Čovjek - ključ uspjeha u turizmu" gdje ćemo istaknuti najvrijednije i najbolje pojedince u više kategorija. Vidjet ćemo i tko će biti šampion turizma. Ove godine smo u Rovinju koji je bio šampion turizma prošle godine", rekao je Staničić.

Otkrivanje detalja o najvećem adventu u Hrvatskoj Staničić je prepustio direktorici Turističke zajednice Grada Zagreba Martini Bienenfeld, a pritom je istaknuo da njezin tim to već godinama radi sjajno. No, otkrio nam je da bogati adventski program pripremaju i gradovi diljem obale.

"S obzirom da ja dolazim sa Kvarnera, pozivam sve da, ukoliko imaju mogućnosti i vremena, dođu do Opatije, do otoka Raba, do Crikvenice. Tu je i, primjerice, Gorski kotar koji ima sjajnu turističku ponudu i što se tiče boravka na otvorenom. Vjerujem da će tu biti i puno gastro događanja koja uvijek prate advent i ostala događanja. Hrvatska zaista ima jednu prekrasnu i raznoliku turističku ponudu i vjerujem da svatko može pronaći nešto ponaosob", zaključio je Staničić.

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam