Menu

Vijeće za elektroničke medije za MS o Preporukama za bolje praćenje ženskog sporta

ZAGREB - Rodni stereotipi i nejednak pristup ženama u sportu problem je kojem je iznimno ozbiljno pristupila Agencija za elektroničke medije. Rezultati istraživanja su poražavajući, stoga je Vijeće usvojilo Preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima. Preporuke će biti predstavljene javnosti na okruglom stolu 7. ožujka. Za Media servis o toj temi govorili su članovi Vijeća za elektroničke medije Anita Malenica i Vanja Gavran.
Da je ženski sport manje medijski vidljiv, potvrdilo je i istraživanje koje je prije nekoliko mjeseci provela Agencija za elektroničke medije. Analizirane su sportske vijesti, kao dio informativnih emisija na tri najgledanija TV kanala s nacionalnom koncesijom, a ni četiri posto ukupnih vijesti nije se odnosilo se na ženski sport. Upravo bi Preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima trebale biti smjernice medijima, ali i sportskim savezima, kako bi se krenulo s promjenama koje su nužne, rekao nam je Vanja Gavran.

"Dokument sadrži 11 preporuka za medije, ali i osam preporuka za klubove i sportske saveze. Ideja je da se poveća udio ženskog sporta u iduće četiri godine, s četiri na deset do dvanaest posto", objasnio je Gavran.

U izradi dokumenta sudjelovale su sportske novinarke Romana Eibl i Dea Redžić te sportski novinar Marin Šarec, a jedna od preporuka je i otkloniti sadržaje koji stavljaju sportašice samo u kontekst fizičkog izgleda.

"Ti stereotipi jednostavno nisu primjereni. Primjerice, stalno se ocjenjuje što je Sandra Perković obukla, je li promijenila frizuru ili izgubila na težini. Naravno, ne možemo nikome zabraniti da izvještava na takav način, ali ne može se nju kao sportašicu gledati kroz tu prizmu. Cilj nam je na promociju Preporuka dovesti što više sportskih urednika i novinara da na licu mjesta čuju kako usavršiti svoj dio posla", rekao je Gavran.

Izrada Preporuka samo je dio projekta. Najavljeno je skorašnje aktiviranje portala Žene i mediji, u sklopu kojeg će se i dalje promovirati ženski sport, a želja je, u suradnji s Hrvatskim olimpijskim odborom, promovirati naše sportašice koje će nastupiti na Olimpijskim igrama u Tokiju 2020., otkrila nam je Anita Malenica.

"U suradnji s HOO-om u budućnosti ćemo raditi na tome da se vidi kako 50 posto rezultata donose žene. Razmišljamo i o krilatici Tokio 50:50, to bi moglo biti odlično za promociju ženskog sporta u Hrvatskoj", smatra Malenica.

Jedan je od ciljeva, otkriva Malenica, i stvaranje uvjeta da žene i nakon karijere mogu ostati u sportu.

"Bitno je da djevojčice imaju perspektivu baviti se sportom i u odrasloj dobi. Osim zdravstvene i društvene, želimo da se vidi perspektiva i osobne afirmacije žena sportašica", zaključila je Malenica.
nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam