Menu

Payton za MS: ‘Jako je važno zakonski osigurati fleksibilnost radijskih stanica‘

ZAGREB - Na Svjetski dan radija u Intervjuu tjedna Media servisa gostovao je glavni tajnik Udruženja europskih radija (AER) i direktor vanjskih poslova britanskog Radiocentra Matt Payton. Uoči sudjelovanja na 3. Hrvatskom radijskom forumu na temu ‘Komercijalni radio u suvremenoj Europi‘ prošli smo teme od važnosti komercijalnih radija na europskom tržištu, glavnim izazovima i promjenama s kojima se radio suočava u današnjici, regulativu kao i budućnosti radija. A s Paytonom je razgovarala Andrea Barać.

 

Udruženja europskih radija jednostavno rečeno je glas komercijalnih radija u Bruxellesu. Zastupa preko 5.000 komercijalnih radijskih stanica iz cijele Europe i direktna je poveznica EU-a i međunarodnih institucija stoga može utjecati na odluke, ali i izmjenjivati i dijeliti važne informacije u vremenu kada se radio suočava s brojnim izazovima i promjenama. Od danas AER ima i novog člana, a Payton je oduševljen što AER raste. Tvrdi da uključivanjem više zemalja, Udruženje postaje jače i utjecajnije.

 

 

 

"Jako smo ponosni što nam se danas Udruga Hrvatski radijski forum pridružila u Udruženje europskih radija i postao naš 17. član. Sjajno je to objaviti na Svjetski dan radija‘‘, rekao je Payton.

 

 

Što se tiče pozicije radija u medijskoj industriji Europi, tvrdi da je zadržao dobar i snažan položaj, no upozorava da ne možemo sjediti i govoriti da je sve u redu, nego moramo naporno raditi, pogotovo zbog izazovima s kojima se suočavamo.

 

 

 

"Radio i dalje uprihođuje, zadržao je snažan položaj na tržištu oglašavanja, kreće se negdje u rasponu od pet do 10 posto. U nekim zemljama, poput Hrvatske i više. Nije zabilježio pad u oglašavanju, u broju čitatelja i slušatelja. Radio je u mogućnosti da sadržaj proširi na razne platforme na različite načine i da napreduje‘‘, rekao je Payton.

 

 

Kada su u pitanju komercijalni radio i njegove vrijednosti tvrdi da na više načina pozitivno utječe na tržište i gospodarstvo neke zemlje. U Ujedinjenom Kraljevstvu su analizirali stotine oglašivačkih kampanja i došli do sljedećeg rezultata:

 

 

 

"Za svaku funtu koju su oglašivači potrošili na komercijalni radio, vratilo im se nazad 7,70 funti kroz interne investicije. Tu su i vrijednosti pružanja pouzdanih i vjerodostojnih vijesti i informacija i podrška glazbenoj industriji kroz promociju novih ili postojećih umjetnika. Dakle mnoštvo je vrijednosti koje radio pruža, ne samo slušateljima koje zabavljaju, nego i vrijednosti za ekonomiju i zemlju‘‘.

 

 

Što se tiče izazova s kojima se radio suočava u današnjici, Payton je kao najveći izdvojio eksploziju konkurenata.

 

 

 

‘‘Posljednjih nekoliko godina vidimo da se više ne natječemo samo s nekom drugom radijskom stanicom na našem području ili u zemlji, nego se natječemo s medijskim kompanijama i konkurentima iz cijelog svijeta. Kao industrija pokušavamo unaprijediti svoju ponudu i pružati različite usluge i igrati na snagu radija koji emitira uživo i kojemu se vjeruje‘‘.

 

 

Radio se kao medij mora mijenjati i mijenja se. Istaknuo je da su radijske stanice u Ujedinjenom Kraljevstvu ponudile drugačiji sadržaj drugačijoj publici i proširile se na više platformi.

 

 

 

‘‘Postoji platforma Radioplayer koja je dostupna na 12 ili 13 tržišta u Europi koja pruža mogućnost da radio bude prisutan na pametnim telefonima, pametnim zvučnicima i automobilima s vezom. Radio je posvuda. To je jedan od načina kako trebamo pokušati osigurati i zadržati slušatelje i odgovoriti na izazove‘‘.

 

 

Naglasio je da je radio i dalje cijenjen i da mu ljudi vjeruju. To pokazuju i rezultati ranijeg istraživanja Eurobarometra prema kojemu je u 24 od 33 zemlje čak 60 posto građana reklo da radiju kao mediju najviše vjeruju. Paytona to ne iznenađuje s obzirom na regulativu, dok primjerice društvene mreže ne podliježu takvim zakonima.

 

 

 

‘‘Nije slučajno da ispitanici kontinuirano posljednjih godina biraju radio kao medij kojemu najviše vjeruju. Neke nove stanice će pružiti dubinsku analizu, raspravu i ravnotežu i regulirani su na način da osiguraju balans, a ne da budu pristrani i prenesu samo jedno mišljenje. A prava snaga radija je i u tome što u pokretu, u ključnim trenucima kroz dan daju headline, kratke informacije koje u tom trenutku slušatelji trebaju znati, što drugi mediji nemaju.‘‘

 

 

U Hrvatskoj je trenutno u izradi novi Zakon o elektroničkim medijima oko kojega se potegnula velika rasprava. Slično je bilo i u Ujedinjenom Kraljevstvu, no Payton ističe da su u dugom radu s Vladom i zakonodavcima uspjeli dokazati da se regulativa donesena prije postojanja interneta morala promijeniti i da je tada možda bilo logično određivati koji sadržaj gdje, kada i koliko puštati. No ističe da je danas radiju kao mediju potrebno više fleksibilnosti jer će na taj način više pomoći industriji koja će moći odgovoriti na stvarne potrebe slušatelja.

 

 

 

‘‘Što je veća sloboda koju radio stanice imaju da odrede vlastite proizvode, to će radio stanica biti bolja. Mi živimo ili umiremo prema tome. Ako proizvode naši slušatelji ne vole ili ne žele, otići će drugdje jer nikad nisu imali više izbora. Osigurati fleksibilnost za radio stanice da mogu reagirati na način na koji slušatelji žele i trebaju je jako važno‘‘, zaključio je Payton.

 

Cijeli audio poslušajte ovdje:

 

 

Video intervjua:

 

Media

nazad na vrh
Kako bi Vam omogućili bolje korisničko iskustvo te funkcionalnost svih sadržaja ova web stranica koristi kolačiće ( cookies ). Odabirom PRIHVAĆAM slažete se s korištenjem kolačića za koje je potrebna Vaša prethodna suglasnost, a za sve dodatne informacije pročitajte Politiku korištenja kolačića (Cookies Policy) ili Postavke kolačića.
Prihvaćam Ne prihvaćam