Logo
Ispiši ovu stranicu

Palić za MS o kampanji: Milanović radi najbolji posao, Primorac je sve oštriji, a Možemo! dominira na TikToku

ZAGREB - Utrka za Pantovčak u punom je zamahu. Kandidati obilaze Hrvatsku, druže se s građanima - velika se borba vodi i na društvenim mrežama, a o trenutačnom stanju u Intervjuu Media servisa razgovarali smo sa stručnjakom za marketing Marijanom Palićem koji je poručio: "Milanović trenutno radi najbolji posao, Primorac je promijenio retoriku i krenuo oštrije, a vidjet ćemo kako će se situacija s Ivanom Kekin odraziti na broj glasova."

Do predsjedničkih izbora brojimo sitno. Službena kampanja traje od sredine prošlog tjedna, a marketinški stručnjak Marijan Palić u Intervjuu Media servisa kaže: "Kampanja je dosadna i ne događa se puno toga." Ipak, kako vrijeme bude odmicalo, kandidati će biti sve aktivniji, a aktualni predsjednik Zoran Milanović u prilično je defanzivnom stavu.

Jučer je u Tvornici Kulture održao predizborni skup, a naš sugovornik ističe da se Milanović pametno odlučio za ovu strategiju:

"Što u biti pokazuju sve moguće ankete koje se provode gdje je on kontinuirano u velikoj prednosti ili raste i teško je za očekivati da će neko napraviti puno veće iznenađenje bar u prvom krugu.‘‘

Njegov slogan je "Predsjednika za predsjednika", a na plakatima ima jednostavne poruke poput "Treba nam državni, a ne režimski odvjetnik" ili pak "Hrvatski vojnik neće voditi tuđe ratove."

Palić ističe da on time pogađa u samu srž prema ljudima koje targetira:

"Dosljedan je, zna se što komunicira, jasne su mu poruke, kratke su mu poruke i jako dobar ima nastup bez ikakvih istrčavanja i govora koji se ne očekuju tako da mislim da je to s njegove strane jako, jako dobra kampanja."

Glavni favorit za ulazak u drugi krug uz Milanovića je HDZ-ov kandidat Dragan Primorac. Njegov novi slogan je "Za novog predsjednika Hrvatske".

"Promijenili su nekakve poruke, on sad komunicira tipa recimo poruke "za mene nema vaših i naših" gdje govori da će kritizirati sve političare iz bilo koje stranke, "korupcija je drugo ime za izdaju domovine", gdje u biti govori da je svim kradljivcima iz svih stranaka mjesto u zatvoru i slično. Dosta je oštrije krenuo u taj dio. Dosta je na terenu i on jako puno tih nekakvih stvari s terena u biti objavljuje, on u biti ima možda i najviše sadržaja na na društvenim mrežama, ali njegov izazov na početku bio je to što nije imao preveliki engagement."

A odličan "community" na društvenim mrežama ima kandidatkinja stranke Možemo! Ivana Kekin:

"Oni su jedina stranka koja je organizirana i ima nekakvu strategiju na digitalnim kanalima i koja kontinuirano dobro radi. Imaju jasnu strategiju komunikacije na samom TikTok-u gdje imaju videe koji su na visokoj razini što se tiče produkcije, imaju kontinuirano nekakve kampanje za skupljanje baza podataka u newsletterima svojih fanova.Isto tako imaju donacijske kampanje tako da mislim da što se toga tiče oni su stvarno uvjerljivo najbolji u ovom trenutku."

No kampanju Ivane Kekin uzdrmao je Nikica Jelavić. Naime, njezin suprug našao se s njim na kavi, potom poručio da nije znao da je riječ o tom Nikici Jelaviću, već o nogometašu. Cijeli slučaj prijavili su i policiji, a Jelavić je poručio da prava istina nije takva kakvom su je oni predstavili.

Hoće li to naškoditi kampanji Ivane Kekin:

"Zanimljivo je bilo u biti gledati te sve stvari, ali naravno internet da uvijek nekakve reakcije. Imamo jako puno memova koji su se stvorili, jako puno komentara. Tu vidim da će oni imati dosta velikih izazova što se tiče TikToka koliko god da oni rade kvalitetno sadržaj, ali opet imaju jako veliku opoziciju sad na na TikToku. Imamo oko 1,3 milijuna korisnika TikToka što nije mala brojka."

U prošlosti u Hrvatskoj nije bilo puno negativnih kampanja, ali Palić ističe da će toga u budućnosti na društvenim mrežama biti i puno više. "To će se posebno vidjeti na nadolazećim lokalnim izborima", ističe naš gost. Zanimljiv je i podatak da se na posljednjim parlamentarnim izborima oko 17 posto glasača zadnjeg dana odlučilo kome će dati glas.

To ide u prilog tome da je finiš kampanje najvažniji, a Palić ističe da se time vodi i nezavisna predsjednička kandidatkinja Marija Selak Raspudić.

"Ona dosad nije imala nikakve konkretne oglase bar na društvenim mrežama. Vjerujem da će nešto od toga raditi, ali veliki izazov to to s financijama jer ono što definitivno ti možeš biti prisutan i u medijima i na terenu i slično, ali ako nemaš nekakvu podršku kroz društvene mreže gdje smo realno mi svi svaki dan, onda je teško biti vidljiv."

Naš gost je na parlamentarnim izborima 2020. i 2024. radio sa strankom MOST, a njihov kandidat sada je Miro Bulj:

"Ono što je kod njega dobro što je on opet autentičan. On praktički komunicira kontinuirano iste poruke otkad je u politici. Slogan mi je isto jako dobar, s njim se može onako poistovjetiti. Isto tako ono što je što je super što je možda malo promaklo ispod radara je njegova prisutnost na X-u, na bivšem Twitteru. To je bilo dosta zanimljivo i jako je dobro prihvaćen tamo."

Za kraj, upitali smo tko u kampanji zasada radi najbolji posao:

"Trenutno predsjednik koji po nekakvim ocjenama većine koji prate možemo reći da ima kampanju s jako dobrim sloganom, s nekakvom kontinuiranom i kvalitetnom komunikacijom. S druge strane čudi me da trenutno ni on nema nešto pretjerano oglasa, ne ide kroz mikrotargetiranje. Tu sam očekivao možda malo više od njega, ali opet imamo još nekakva dva tjedna. S tim da isto tako možda je to strateški. Treba uzeti u obzir da je taj jedinstveni budžet i za prvi za drugi krug. Za drugi krug se nešto malo pojačava pa je možda on procijenio da bolje čuvati te novce za drugi krug gdje bi totalno izdominirao drugog protukandidata koji uđe, a sve je izglednije da će to biti Dragan Primorac."

Ostale vijesti:

Powered by Domena.com